Sorry. We did not find anything.

  • ΒΙΩΣΙΜΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ - ΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙ ΕΝΑ eCANTER ΣΤΗΝ ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΙΨΗΣ

Εδώ και ενάμιση χρόνο, η αεροπορική εταιρεία Berlin Brandenburg GmbH στο πλαίσιο της στρατηγικής βιωσιμότητας της για τη διεκπεραίωση της εσωτερικής εφοδιαστικής αποβλήτων και απόρριψης βασίζεται στην ηλεκτρική κινητικότητα – όπως αποδεικνύεται, ακριβώς η σωστή δουλειά για το FUSO eCanter 7C18e.

Το ημερολογιακό έτος 2024, 25,5 εκατομμύρια επιβάτες χρησιμοποίησαν το αεροδρόμιο της πρωτεύουσας BER. Αυτό το επιτυγχάνουν οι περίπου 20.000 εργαζόμενοι, συμπεριλαμβανομένων των περίπου 2.000 άμεσων υπαλλήλων της αεροπορικής εταιρείας Berlin Brandenburg, εν συντομία FBB. «Αυτό είναι συγκρίσιμο με τον πληθυσμό μιας μικρής μεσαίας πόλης, την οποία επισκέπτονται ακόμα περισσότερες από δύο δεκάδες εκατομμύρια ταξιδιώτες», περιγράφει ο Artur Heldt, Διευθυντής Διαχείρισης Αποβλήτων της FBB, με ένα γνωσιακό χαμόγελο. Το κυριότερο: Όπου υπάρχουν άνθρωποι, υπάρχουν σκουπίδια. «Το ονομάζουμε απόβλητο, τον επίσημο όρο στον νόμο για την κυκλική οικονομία. Διότι εδώ στο BER υπάρχουν συνεχώς νέες πρωτοβουλίες για την αποφυγή σε όλους τους τομείς, ένας όσο το δυνατόν καθαρότερος διαχωρισμός και εντατική ανακύκλωση πάντα πριν από την τελική απόρριψη», τονίζει.

Μια ματιά στους ισολογισμούς δείχνει ότι ο τομέας διαχείρισης αποβλήτων επεξεργάστηκε συνολικά σχεδόν 3.300 τόνους αποβλήτων κατά την εν λόγω περίοδο, διαφοροποιημένα σε 39 είδη, τα οποία ονομάζονται κλάσματα. Η απρόσκοπτη, ευέλικτη, γρήγορη, αποτελεσματική και αποδοτική ενδοεπιχειρησιακή εφοδιαστική είναι απαραίτητη με βάση αυτούς τους αριθμούς. Το γεγονός ότι λειτουργεί αμιγώς ηλεκτρικά από τον Μάιο του 2024 συνάδει πλήρως με τη στρατηγική βιωσιμότητας του αεροδρομίου. «Είμαστε ήδη συνηθισμένοι στην ηλεκτρική κινητικότητα μέσω του pool αυτοκινήτων για τους εργαζόμενους, οπότε σκέφτηκα ότι στο πλαίσιο μιας νέας απόκτησης ανθρώπων, αυτό πρέπει να συμβαίνει και με ένα ηλεκτρικό φορτηγό», θυμάται ο Artur Heldt.

Η ηλεκτρική κινητικότητα προορίζεται για τις απαιτήσεις του αεροδρομίου

Ένα πράγμα ήταν σαφές: ένα πετρελαιοκίνητο όχημα δεν θα έπρεπε να το κάνει ξανά, καθώς δεν είναι αξιοποιημένο στις σύντομες διαδρομές και επομένως απαιτεί υπερβολική συντήρηση. Μετά από λεπτομερή ανάλυση, τα βασικά δεδομένα καθορίστηκαν: 7,5 τόνων, αυτονομία τουλάχιστον 70 ημερήσιων χιλιομέτρων, κλειστή καρότσα με πόρτα χώρου φόρτωσης 1 τόνων, ωφέλιμο φορτίο τουλάχιστον 2 τόνων plus χωρητικότητα φόρτωσης περίπου 25 κυβικών μέτρων για διάφορα εμπορευματοκιβώτια. «Πρέπει να ομολογήσω ότι στην αρχή δεν είχα λάβει υπόψη μου τη FUSO κατά την έρευνα», λέει ο ειδικός στα απορρίμματα, “αλλά σε σύγκριση με άλλους προμηθευτές διαπίστωσα ότι χάρη στις πολλές δυνατότητες διαμόρφωσης, μπορούσα να προσαρμόσω το eCanter ακριβώς στις ανάγκες μας. Αυτό είναι τέλειο.” Στο μεταξύ, το eCanter 7C18e κινείται εδώ και ενάμιση χρόνο στις εγκαταστάσεις του αεροδρομίου, έχει ήδη αντέξει όλες τις εποχές και λειτουργεί απρόσκοπτα.

Σε σύγκριση με άλλους προμηθευτές διαπίστωσα ότι χάρη στις πολλές δυνατότητες διαμόρφωσης, μπορούσα να προσαρμόσω το eCanter ακριβώς στις ανάγκες μας. Αυτό είναι τέλειο.
Artur Heldt, Διευθυντής Διαχείρισης Αποβλήτων της FBB

Το FUSO eCanter με πακέτο μπαταρίας M αποδεικνύεται η καλύτερη επιλογή

Η δουλειά είναι απαιτητική, καθώς η απόρριψη αποβλήτων στο BER πραγματοποιείται 365 ημέρες το χρόνο, σε λειτουργία δύο βάρδιων από τις έξι το πρωί μέχρι τις 22 το βράδυ. Συμπεριλαμβανομένων αργιών. Το eCanter ξεκινά από την αυλή της επιχείρησης διαχείρισης απορριμμάτων με άδεια δοχεία και τα ανταλλάσσει με γεμάτα δοχεία στα καθορισμένα σημεία συλλογής απορριμμάτων. Για το σκοπό αυτό, διανύει κατά μέσο όρο 70 χιλιόμετρα την ημέρα. “Το 60 τοις εκατό των δρομολογίων επαναλαμβάνονται καθημερινά. Σε αυτό προστίθενται 40 τοις εκατό παραγγελίες, στις οποίες ένα τμήμα ή ένας τομέας αναθέτει σε εμάς μια επιπλέον απόρριψη”, λέει ο Artur Heldt.

Απαιτούνται κυρίως τα τυπικά κλάσματα. Χαρτί, χαρτόνι, γυαλί, πλαστικές συσκευασίες και υπολείμματα. Σε αυτά περιλαμβάνονται επίσης υπολείμματα τροφίμων από τα εστιατόρια και τις καντίνες, βιοδιασπώμενα απορρίμματα, αλλά και πράγματα όπως καταστροφείς αρχείων από τα γραφεία, σκραπ, απορρίμματα μεγάλου όγκου και πολλά άλλα. Για παράδειγμα, αεροζόλ ή μπαταρίες και άλλα, των οποίων το ταξίδι τελειώνει ήδη με τον έλεγχο των χειραποσκευών. Ειδικά δοχεία με επικίνδυνα απόβλητα, όπως χρησιμοποιημένα λάδια ή υπολείμματα από τον καθαρισμό τουρμπίνας αεροσκαφών, περιλαμβάνονται επίσης στη λίστα και συχνά λαμβάνονται ειδικά αιτήματα από τα τελωνεία. «Όταν κατασχέθηκαν κάτι που δεν επιτρέπεται να εισαχθεί, εξωτικά φυτά, σπόροι, ζωικά προϊόντα, τότε τα μεταφέρουμε απευθείας σε αντίστοιχη εξωτερική εγκατάσταση απόρριψης στα περίχωρα του Βερολίνου», εξηγεί ο Artur Heldt και προσθέτει, «για τον λόγο αυτό επιλέξαμε για το eCanter το πακέτο μπαταριών M με δύο μπαταρίες και αυτονομία έως 140 χιλιόμετρα, παρόλο που θεωρητικά το πακέτο S θα μας επαρκούσε. Όμως, έτσι έχουμε πάντα ένα απόθεμα για τέτοιες περιπτώσεις και στην καθημερινή λειτουργία πρέπει να φορτίζουμε μόνο κάθε δύο ημέρες.”

Η οδήγηση στο BER είναι ιδιαίτερη, αλλά το eCanter το κάνει εύκολο

Ενώ το eCanter είναι προφανώς το σωστό ηλεκτρικό φορτηγό για τη δουλειά στη διαχείριση αποβλήτων στο BER, η δουλειά ως οδηγός συνεπάγεται επίσης ορισμένες συγκεκριμένες απαιτήσεις. Διότι το eCanter δεν φτάνει μόνο στα σημεία συλλογής απορριμμάτων στη δημόσια προσβάσιμη πλευρά της ύπαιθρου, αλλά και στα λεγόμενα σημεία συγκέντρωσης απορριμμάτων στην εναέρια πλευρά πίσω από τον έλεγχο ασφαλείας. Κάθε υπάλληλος που έχει πρόσβαση εκεί χρειάζεται πλήρη έγκριση ασφαλείας. Αυτός ο έλεγχος αξιοπιστίας πραγματοποιείται από την Υπηρεσία Αεροπορικής Ασφάλειας και συνδυάζει πληροφορίες προσωπικού υπόβαθρου από διάφορες αρχές, όπως η αστυνομία, η συνταγματική προστασία και η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Εγκληματολογίας. Όποιος ταξιδεύει με ένα όχημα στους δρόμους τροφοδοσίας του προαυλίου, χρειάζεται επιπλέον μια ειδική άδεια οδήγησης αεροδρομίου με θεωρητικά και πρακτικά μαθήματα και εξετάσεις. Παρεμπιπτόντως, στο προσκήνιο αναβοσβήνει φυσικά το φως.

Ο Gordon Bergerhoff φέρνει την έγκριση, την ειδική άδεια οδήγησης και ένα ήρεμο πόδι στο πεντάλ επιτάχυνσης. Ο Βερολινέζος εργάζεται από το 2019 στην BER, προηγουμένως εργαζόταν για 16 χρόνια για μια μεγάλη τοπική εταιρεία διαχείρισης απορριμμάτων. Ο οδηγός μπορεί να λείπει λίγο από το έντονο βουητό του V8 του από τότε στο eCanter, αλλά δεν μπορεί να παραπονεθεί για τη δυναμική εκκίνηση του ηλεκτρικού φορτηγού. Ακόμα κι αν δεν μπορεί πάντα να το αξιοποιήσει, βλέπε Όριο ταχύτητας κίνησης μπροστά από το δρόμο. Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση δεν είναι πολύ δύσκολη για αυτόν. “Το γνώριζα αυτό, όπως ο Artur, από το Car-Pool και πιστεύω ότι το eCanter είναι σαν υπολογιστής. Πρέπει να περιμένετε λίγο μέχρι να ξεκινήσει το σύστημα. Αν το καταλάβει κανείς, δεν πρόκειται για μαγικό έργο. Είναι τόσο εύκολο στην οδήγηση όσο ένα επιβατικό. Ευέλικτο και κόμπακτ», λέει η αξιολόγηση του Gordon Bergerhoff και προσθέτει: «Η ηλεκτρική κινητικότητα και το eCanter είναι πολύ κατάλληλα για προγραμματιζόμενη χρήση στο αεροδρόμιο.»

Ο BER στοχεύει στο μέλλον σε λειτουργία αεροδρομίου με ουδέτερο ισοζύγιο CO2

Η ηλεκτρική κινητικότητα αποτελεί μόνο ένα μέρος των φιλόδοξων στόχων βιωσιμότητας της αεροπορικής εταιρείας. Η Sabine Deckwerth, εκπρόσωπος τύπου της FBB, διατυπώνει με σαφήνεια: «Στόχος μας είναι να μειώσουμε τις εκπομπές στον άμεσο τομέα επιρροής μας κατά τουλάχιστον 65% έως το 2030 σε σύγκριση με το έτος αναφοράς του 2010. Το αργότερο μέχρι το 2045, θέλουμε να επιτύχουμε λειτουργία αεροδρομίου με ουδέτερο ισοζύγιο CO2. Αυτό αντιστοιχεί στους στόχους της ομοσπονδιακής Κυβέρνησης, καθώς και στους στόχους της Ένωσης Εργασίας Γερμανικών Αεροδρομίων. Η FBB έχει δύο διευθυντές βιωσιμότητας, οι οποίοι είναι υπεύθυνοι για αυτά τα θέματα και τα προωθούν μαζί με τα εξειδικευμένα τμήματα.»

Στα μέτρα περιλαμβάνονται, για παράδειγμα, οι δικές μας φωτοβολταϊκές εγκαταστάσεις σε κατάλληλα κτίρια και επιφάνειες ή η μετατροπή σε οικονομικό φωτισμό LED στους τερματικούς σταθμούς. Ακόμη και ο φωτισμός, δηλαδή τα χιλιάδες  διαφορετικά φώτα για τον αγωγό των πιλότων, είναι πλέον υπερσύγχρονη τεχνολογία LED. Αυτό εξοικονόμησε ήδη πάνω από ένα εκατομμύριο κιλοβατώρες ρεύματος ετησίως. Μέχρι τα τέλη του 2024, ο BER μπόρεσε να μειώσει τις εκπομπές CO2 που εμπίπτουν στον τομέα ευθύνης του ήδη κατά σχεδόν 50 τοις εκατό σε σύγκριση με το προαναφερθέν έτος σύγκρισης.

Στόχος μας είναι να μειώσουμε τις εκπομπές στον άμεσο τομέα επιρροής μας κατά τουλάχιστον 65% έως το 2030 σε σύγκριση με το έτος αναφοράς του 2010. Το αργότερο μέχρι το 2045, θέλουμε να επιτύχουμε λειτουργία αεροδρομίου με ουδέτερο ισοζύγιο CO2.
Sabine Deckwerth, εκπρόσωπος τύπου της FBB

Η ηλεκτρική κινητικότητα αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της στρατηγικής βιωσιμότητας του BER

Ωστόσο, είναι σημαντικό η FBB να είναι «μόνο» αρμόδια για την υποδομή. Μιλήστε για όλα τα κτίρια και τις τεχνικές εγκαταστάσεις των τερματικών σταθμών, της αυλής και των διαδρόμων. «Μειώνουμε συνεχώς τις εκπομπές CO2 που προκαλούμε εμείς οι ίδιοι, καθώς και αυτές που προκύπτουν από την αγορά ενέργειας», εξηγεί η Sabine Deckwerth, τονίζοντας ταυτόχρονα, «η βιωσιμότητα των αεροσκαφών, των μηχανισμών μετάδοσης κίνησης και των καυσίμων τους είναι καθήκον της εκάστοτε αεροπορικής εταιρείας. Παρόλ’ αυτά, ως FBB βλέπουμε πάντα τη συνολική εικόνα και επιτρέπουμε, για παράδειγμα, στους παρόχους υπηρεσιών χερσαίων μεταφορών που διαχειρίζονται τα αεροσκάφη, να χρησιμοποιούν όλο και περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα, εγκαθιστώντας σημεία φόρτισης παντού μπροστά από το αεροσκάφος.» Προς το παρόν, είναι μόνο στον τομέα της ασφάλειας της αεροπορίας 127, συμπεριλαμβανομένων των υπερφορτιστών για μεγάλες συσκευές σε έναν κόμβο φόρτισης, ο οποίος μπορεί να επεκταθεί περαιτέρω, εάν χρειάζεται. Σε κάθε περίπτωση, η FBB θέλει να επεκτείνει περαιτέρω τη δική της ηλεκτρική κινητικότητα – η αγορά ενός δεύτερου, πανομοιότυπου eCanter για τη διαχείριση εγκαταστάσεων σχεδιάζεται ήδη.